Zastanawiasz się, jak skutecznie dotrzeć ze swoją ofertą do nowych klientów? Poszukujesz sposobów na optymalne wykorzystanie budżetu marketingowego? Dowiedz się, jak pozyskiwać klientów online w 2020 i spraw, aby nadchodzący rok był przełomowy dla Twojego biznesu.
Sposoby pozyskiwania klientów online
Zgodnie z badaniami IAB Polska „Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce” w pierwszym kwartale 2019 roku na marketing internetowy wydano 1,1 miliarda złotych. To wzrost o 9% w porównaniu do poprzedniego badania oraz pierwszy raz w historii, gdy wydatki na ten segment marketingu były porównywalne z wydatkami na reklamę w telewizji.
Przedsiębiorcy w końcu przekonali się o skuteczności marketingu online. Ponadto liczba internautów w Polsce wciąż rośnie. W listopadzie 2019 roku było ich już 28,2 miliona. To ogromny rynek, umożliwiający sprzedaż produktów we wszystkich segmentach.
Cechą charakterystyczną reklamy w sieci jest możliwość wykorzystania różnych platform. Poniżej znajdziesz 5 najpopularniejszych sposobów pozyskiwania klientów online. Sprawdź, który z nich najlepiej odpowiada potrzebom Twojego biznesu.
1. Reklama w social media
Przedsiębiorcy uwielbiają reklamę w mediach społecznościowych. Przede wszystkim dlatego, że stworzenie profilu jest bezpłatne i dużo łatwiejsze, niż stworzenie strony internetowej.
Na polskim rynku reklamowym wciąż dominuje Facebook. To nie tylko efekt liczby użytkowników tej platformy (ok. 17 mln). Facebook oferuje przedsiębiorcom rozbudowany kreator reklam, z ogromnymi możliwościami targetowania. Z jego wykorzystaniem możesz swobodnie ustalać, w jakiej grupie docelowej będą wyświetlać się Twoje reklamy. Możesz segregować odbiorców z uwzględnieniem ich wieku, płci, zainteresowań, a nawet statusu związku.
Koszt reklamy ustalany jest przede wszystkim na podstawie tego, jak chętnie użytkownicy platformy podejmują z nią interakcję. Cena za kliknięcie lub pozyskanie leadu może wahać się od kilkudziesięciu groszy do kilkudziesięciu złotych.
Jeżeli charakter Twojego biznesu nie współgra z tą platformą, możesz sprawdzić opcje reklamowe w LinkedIn lub na Twitterze. W drugiej połowie 2019 możliwość wyświetlania reklam w Polsce wprowadził również serwis Pinterest.
2. Reklamy w Google Ads
Reklama w wyszukiwarce Google to źródło sukcesu mnóstwa przedsiębiorców. W przeciwieństwie do marketingu w social media, wyszukiwarka nie skupia się tak mocno na cechach użytkownika, lecz na jego intencji.
Oznacza to, że z wykorzystaniem reklamy w Google masz możliwość docierania bezpośrednio do osób, które są zainteresowane zakupem wybranego produktu.
Kluczem do sukcesu w Google Ads jest umiejętność rozpoznawania potrzeb użytkownika, wyrażonych za pośrednictwem poszczególnych słów i fraz. Konstrukcja skutecznej kampanii w Google wymaga nieco cierpliwości i doświadczenia. Jeżeli nie masz czasu na naukę, bez problemu znajdziesz agencję, która pomoże Ci w optymalizacji reklam.
3. E-mail marketing
Marketing w wiadomościach e-mail wciąż jest niesamowicie skuteczny. Jego największą zaletą jest możliwość zbudowania bezpośredniej relacji z odbiorcą. Internauci nadal traktują e-mail jako coś bardziej osobistego, niż reklamę tekstową lub banerową.
Podstawowym wyzwaniem e-mail marketingu jest pozyskanie odpowiedniej bazy odbiorców. Jeżeli jeszcze nie wprowadziłeś żadnego systemu generowania leadów – nadszedł najlepszy moment, aby to nadrobić. Posiadanie listy adresów nie tylko pomaga zwiększyć sprzedaż. E-mail marketing to najszybszy sposób na uniezależnienie się od wahań cen reklamy w innych kanałach.
4. Content marketing
W sieci znajdziesz też mnóstwo „darmowych” sposobów promocji. Celem content marketingu jest pozyskiwanie organicznych wejść na stronę internetową lub profil w mediach społecznościowych.
Jeżeli zaczniesz tworzyć interesujące treści, możesz dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów dziennie. Jednak szybko przekonasz się, że nie jest to proste zadanie. Tworzenie contentu jest pracochłonne. Wymaga kreatywności i zaangażowania. Ponadto efekty tego typu promocji są mocno rozłożone w czasie. Minie co najmniej kilka miesięcy, zanim zobaczysz efekty swojej pracy. Mimo wszystko ta inwestycja się opłaca. Dobrze stworzony content będzie generował zainteresowanie co najmniej przez kilka lat.
5. Influencer marketing
Jeżeli nie masz czasu na budowanie własnej popularności – możesz wykorzystać cudzą. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na podjęcie współpracy z influencerami, czyli osobami prowadzącymi popularne blogi lub profile w mediach społecznościowych.
W zamian za odpowiednie wynagrodzenie, opublikują na swoim kanale treść, która będzie polecać Twój produkt oraz odsyłać klientów na Twoją stronę. Dzięki współpracy z influencerami nie tylko zdobędziesz zainteresowanie odbiorców – pomoże Ci to także w podnoszeniu wiarygodności marki.
Artykuł powstał we współpracy z redakcją portalu zarabiajnapisaniu.com