piątek, 6 grudnia 2024
2.7 C
Lódzkie

Czy miejskie spółki mogły promować film wyborczy Hanny Zdanowskiej? Burza w internecie

Udostępnij

Film wyborczy Hanna Zdanowskiej wywołał lawinę komentarzy. Hanna Zdanowska we wtorek, 13 lutego, ogłosiła, że ponownie będzie kandydatem na prezydenta Łodzi. Ta informacja została przekazana przez nią podczas konferencji prasowej w Mediatece MeMo. Jej kampania wyborcza będzie przebiegać pod hasłem “Dalej zmieniajmy Łódź“. Kandyduje z ramienia Koalicji Obywatelskiej.

Zdaję sobie sprawę, że nie wszystkie moje obietnice udało się spełnić, więc chcę je dokończyć. Chcę naprawić to, czego się nie udało. Chcemy wspólnie z Wami zmieniać Łódź. – powiedziała Hanna Zdanowska, kandydatka na prezydenta Łodzi.

Kilka minut po ogłoszeniu tej informacji podczas konferencji prasowej, film wyborczy Hanny Zdanowskiej został opublikowany na jej politycznym profilu w mediach społecznościowych. Następnie, to samo wideo opublikowały profile miejskich spółek: MPK Łódź, ZOO Łódź, Łódzka Woda Najlepsza, MPO Łódź, Atlas Arena, MAKiS, Łódzkie Centrum Wydarzeń i Łódzkie Inwestycje.

W internecie wybuchła medialna burza po tym działaniu łódzkich urzędników. Negatywnego stosunku do takich kroków nie kryli zwykli internauci, ale także dziennikarze i politycy przeciwnych obozów partyjnych. Przedstawiciel Konfederacji – Tomasz Grabarczyk – poinformował, że złożył w tej sprawie skargę do Krajowego Biura Wyborczego.

Na podst. art. 108 § 1 Kodeksu wyborczego zabrania się prowadzenia agitacji wyborczej m.in. a terenie urzędów administracji samorządu terytorialnego. Działania Prezydent Hanny Zdanowskiej to bezczelne wykorzystanie pozycji politycznej do wypromowania swojej kandydatury. Oczekuję skutecznej reakcji ze strony KBW na to jawne złamanie zasad prowadzenia kampanii wyborczej – tłumaczy Tomasz Grabarczyk, Konfederacja, Nowa Nadzieja.

W czwartek, 15 lutego, konferencję w tej sprawie zwołał drugi oficjalny kandydat na prezydenta Łodzi – Janusz Wdzięczak.

Film wyborczy Hanny Zdanowskiej na profilach miejskich spółek wywołał tak duże poruszenie w mediach społecznościowych, że informację o tym opublikował popularny profil Make Life Harder, mający na platformie Instagram 1,5 mln obserwujących.

Spot wyborczy hanny zdanowskiej promowany przez miejskie spółki

Film wyborczy Hanny Zdanowskiej promowany przez miejskie spółki?

W sprawie działań łódzkich urzędników, którzy opublikowali film wyborczy Hanny Zdanowskiej na profilach miejskich spółek w mediach społecznościowych, wypowiedział się rzecznik prezydent Łodzi. Na antenie TVN24 powiedział:

Nie oceniamy tego jako agitacji wyborczej. Profile miejskich spółek dały informację, że pani prezydent podjęła decyzję o kandydowaniu. Jest to udostępnienie materiałów pani prezydent, nie jest to oficjalny materiał wyborczy, nie pada też w tym materiale żadne słowo zachęcające wprost do głosowania – mówi Paweł Śpiechowicz, rzecznik prezydent Łodzi.

Innego zdania jest część internautów, którzy pod postami z filmem wyborczym Hanny Zdanowskiej na profilach miejskich spółek, krytycznie odnosili się do takiej formy promocji.

Skomentuj

Wpisz komentarz!
Podaj swoje imię

Postaw mi kawę na buycoffee.to
autopromocjaspot_img

Czytaj więcej

Wiadomości

Treści chronione!

P