Rozbudowa A2 to jeden z kluczowych projektów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dwa pasy na odcinku Łódź Warszawa to zdecydowanie za mało. Ruch jest na tyle duży, że nierzadko kierowcy nie mogą rozwinąć nawet dopuszczalnej na tej trasie prędkości. Ministerstwo infrastruktury od ubiegłego roku działa w kierunku wbicia pierwszej łopaty na placu budowy. Dariusz Klimczak powiedział o najbliższych planach związanych z rozbudową A2.
Rozbudowa A2 na trasie Łódź-Warszawa
To liczący 89 kilometrów odcinek. Wybudowana na Euro 2012 autostrada przestała spełniać swoją rolę, jest jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków dróg w Polsce. Średni ruch dobowy między Łodzią i Warszawą waha się od ponad 50-ciu do blisko 100 tysięcy pojazdów. W sierpniu ubiegłego roku GDDKiA podpisała umowę z firmą DATABOUT z Warszawy na wykonanie dokumentacji projektowej inwestycji. Wartość projektu to ponad 25 milionów złotych.
Inżynierowie mają 18 miesięcy na przygotowanie projektu poszerzenia A2 o trzeci pas z każdej strony. Dariusz Klimczak, minister infrastruktury zapowiedział, że przetarg na wyłonienie wykonawcy rozbudowy A2 planowany jest na wiosnę 2025 roku i w tym samym roku podpisanie umowy.
Utrudnienia na A2 podczas rozbudowy
Rozbudowa A2 między Łodzią i Warszawą będzie jednym z najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych zadań. Droga nie zostanie zamknięta, wszystkie prace budowlane będą prowadzone przy odbywającym się ruchu, a więc komunikacja na trasie Łódź-Warszawa zostanie zachowana. Przynajmniej takie są plany. Wymusi to opracowanie i wdrożenie skomplikowanej czasowej organizacji ruchu.
GDDKiA zapowiada, że przez cały czas trwania budowy, dla każdego z kierunków: tak w stronę Warszawy, jak i Poznania, mają być dostępne po dwa pasy ruchu. Rozbudowa A2 o trzeci pas może zakończyć się jednak najwcześniej za 3 lata.
Czytaj też: Taksówka na aplikację. Kierowca musi mieć polskie prawo jazdy