Popękał wiadukt na węźle Łódź Północ. Zmiany w organizacji ruchu

Popękał wiadukt na węźle Łódź Północ. Zmiany w organizacji ruchu

Węzeł Łódź Północ od wieczora 8 listopada ma nową tymczasową organizację ruchu. Zmiany obowiązują podróżujących A1 zarówno na północ, jak i południe Polski. GDDKiA w Łodzi apeluje do kierowców o zachowanie ostrożności.

Popękany wiadukt na A1

Wprowadzanie tymczasowej organizacji ruchu związane jest z czasowym wyłączeniem z użytkowania jednego z wiaduktów na węźle Łódź Północ. Chodzi o obiekt w ciągu autostrady A1 w kierunku Katowic.

Drogowcy muszą zbadać elementy konstrukcyjne, które popękały.  Wyłączenie z ruchu pozwoli przeprowadzić specjalistyczne badania, które określą rodzaj uszkodzenia i metodę jego naprawy. Od wyników badań uzależniona jest decyzja o możliwości przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

Węzeł Łódź Północ po nowemu

Kierowcy jadący A1 na południe Polski na przejeździe awaryjnym tuż za wiaduktem w ciągu DK14 zjadą na wschodnią nitkę autostrady. Po przejechaniu około 3 km, tuż za węzłem Łódź Północ, wrócą na zachodnią jezdnię.

Dla jadących na południe będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 60 km/h. A dla kierowców jadących A1 na północ Polski dwujezdniowa jezdnia przed węzłem Łódź Północ zawęzi się do jednego pasa i będzie obowiązywało tu ograniczenie prędkości do 80 km/h.

Zarówno jadący z północy i południa w kierunku Poznania lub Warszawy pojadą tak jak dotychczas, korzystając z łącznic zjazdowych na węźle. Dla pozostałych relacji nie będzie zmian w organizacji ruchu.

1 komentarz

  1. Avatar

    Popekal. Więc po pierwsze trzeba zrobić dokładną dokumentację fotograficzną – wydrukowaną , żeby nie zniknęla w cudowny sposób z komputera na skutek awarii. Po drugie trzeba zmierzyć suwmiarką szczeliny i nanieść na kopię oryginalnego planu w skali np. 1:50 . przyczyny popekan ? bez kamery która rejestruje samochody jezdzace po autostradzie trudno cokolwiek powiedzieć . każdy wiadukt jest obliczony na wytrzymalosc ilus ton, plus wielokrotność powiedzmy 3 razy tej wytrzymalosci – jako obciążenie krotkotrwale. Jeżeli po wiadukcie jechal podwójny sznur “tirów” z ladunkiem kilkanascie ton , to można obliczyć zy teoretycznie takie obciążenie nie dokonalo dziela zniszczenia. Jednakze takie rozważanie bez dokumentacji wideorejestratora jest zwykłym gdybaniem.
    Kolejne możliwe przyczyny awarii – beton nie spełniający norm uzyty przy budowie,
    beton nie był po budowie chłodzony wodą – wysoka temperatura mogla dokonać mikropęknięć ( skurcz betonu) i dopiero teraz moglo to się nasilic.
    nieprawidłowe zaprojektowanie wiaduktu ,
    brak odpowiedniego zbrojenia stalą budowlaną – na przykład projekt był ok , ale ktoś nie dla tyle stali co powinien.
    zle posadowienie obiektu budowalnego – na przykład w pobliżu jest rzeczka , wiadukt jest na grząskim glinianym terenie , i ziemia pracuje nierówno , – może zabrakło palowania , które niweluje te grzaskosc terenu. firma co budowala ten wiadukt na pewno ma projekty budowlane i raporty geologiczne.

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.