Usługi lokalne

Wiele firm lokalnych na co dzień nie jest przekonanych do posiadania stron internetowych oraz promocji online. Wychodzą z założenia, że wystarczy fakt pojawienia się w firmy klientów z okolicy lub z polecania. Reklama online do tej pory kojarzyła się ze zbędnym wydatkiem. W momencie, gdy przedsiębiorca oferuje usługi, które nie są zabronione w czasie pandemii – często narzeka na brak klientów, którzy z powodu kwarantanny pozostają w domu. Nawet, gdy możemy z usługą fizycznie dotrzeć do klienta – potrzebujemy jeszcze jednego “drobnego szczegółu”… Miejsca, gdzie klienci dotrą do oferty naszej firmy. Dobrym narzędziem może być promocja w Social Media (np. na grupach FB związanych z naszym osiedlem lub branżowe grupy łódzkie) oraz pozycjonowanie stron z Łodzi. Dzięki temu damy szansę naszym klientom dotrzeć do nas, skontaktować się i ustalić szczegóły. Bardzo zaskakująca była dla mnie aktywność lokalnego warzywniaka, który z użyciem grup na FB oraz strony www – zbiera zamówienia na żywność i dostarcza pod drzwi domu.

Sprzedaż stacjonarna a sprzedaż online

Jeszcze większą aktywność dostrzegam w ostatnim miesiącu wśród właścicieli sklepów stacjonarnych. Nawet jeśli wcześniej nie byli przekonani do posiada e-sklepu lub nie prowadzili żadnych działań – zmienili nastawienie. Skąd to wiem? Znacznie zwiększyła się liczba zapytań o pozycjonowanie sklepu internetowego w Google. Padają pytania, jaki jest potrzebny na to budżet i jak wygląda okres oczekiwania na efekty. Na szczęście większość osób ma świadomość, że SEO jest najtańszym źródłem ruchu, ale wypracowuje się latami. Obecna sytuacja jest najlepszym momentem, by rozpocząć działania online w sprzedaży. Z powodu przestoju mamy czas na rzeczy, których na co dzień byśmy nie zrobili. Możemy wspólnie z ekspertem do SEO ułożyć odpowiednia strategię SEO, zaplanować plan redakcyjny na treści i poszukać indywidualnych sposobów na pozyskanie linków. Nie ma lepszego źródła informacji o przewadze produktów lub usług niż właściciel firmy. Ja zawsze przed rozpoczęciem tworzenia strategii SEO weryfikuję dokładnie ofertę firmy, to co oferuje bezpośrednia konkurencja i z tymi informacjami wracam do klienta. Wówczas mamy szansę ocenić potrzebny czas i konieczne nakłady finansowe.

Zmiana trendów – chwilowa czy na zawsze?

Trend wzrostu popularności sprzedaży i promocji online widzimy już od kilku lat. Obecna sytuacja zmusiła zarówno przedsiębiorców (jak i klientów) do przejścia w świat online. Nie zmieni się to na pewno do końca pandemii. Co jednak po jej ustąpieniu? Czy wszystko wróci do “normalności”? Jestem przekonany, że nie. Firmy przekonały się, jaką zaletą jest łącznie kanałów sprzedaży offline i online. Sami konsumenci także docenili transakcje internetowe, które w tym momencie są ich wybawieniem. Ten moment jest idealny, aby rozpocząć działania promocyjne. Teraz, zanim większość firm “rzuci się” na promocje online. Jeśli nie wiesz, jak zacząć promować się w wyszukiwarce Google i jej darmowych wynikach – zapisz się na konsultacje SEO, gdzie pomogę Ci zacząć i pomogę dobrać odpowiednią strategię SEO.

Marek Stokowski

artykuł sponsorowany

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.