piątek, 14 czerwca 2024

Rozpoczęła się budowa tunelu średnicowego. Przystanki 20 metrów pod ziemią

Udostępnij

Rozpoczęła się budowa tunelu średnicowego pod Łodzią. Najdłuższy tunel kolejowy w Polsce będzie drążyć i budować jednocześnie największa maszyna w Polsce. Podziemne stacje, kilometry torów, nowe kierunki podróży i szybki transport publiczny.

Budowa tunelu średnicowego

Tunel pod Łodzią o długości 6 km będzie drążyła maszyna o długości 100 metrów i ciężarze 266 ton. Średnica tarczy urządzenia, które zostanie sprowadzone z Niemiec to 13 metrów. Do wybrania jest prawie 150 tysięcy metrów sześciennych ziemi z wykopów.

Za trzy lata nasze miasto nie będzie już takie samo, Łódź się zmienia, a tunel średnicowy, czyli „małe łódzkie metro” odmieni nie tylko komunikacyjne szlaki kolejowe w Polsce, ale także usprawni komunikacje miejską.

mówi HANNA ZDANOWSKA, prezydent Łodzi

Konferencję prasową sprawie budowy tunelu średnicowego zorganizowano na skrzyżowaniu al. Kościuszki i ul. Zielonej. To tam powstanie śródmiejska stacja przesiadkowa, a druga będzie przy w rejonie Manufaktury.

Przystanki 20 metrów pod ziemią

Maszyna będzie posuwała się w tempie 6 metrów na dobę wiercąc i budując jednocześnie ściany tunelu, który ma połączyć linie kolejowe dwóch łódzkich dworców.

Przystanki przesiadkowe z peronami i wyjściami będą realizowane metodą odkrywkową i osadzone na poziomie 20 metrów pod ziemią. W tej chwili inwestor, czyli PKP PLK przygotowuje się do przygotowania terenu pierwszego odwiertu. Całkowity koszt inwestycji wyniesie 1,5 mld zł.

Komentarze Facebook
REKLAMA

Czytaj więcej

Wiadomości

Nie możesz kopiować zawartości tej strony. Wszystkie prezentowane treści podlegają ochronie prawa autorskiego, a ich właścicielem jest wydawca Wiadomosci-Lodz.pl

How artist can nulla vitae turpis vel. Przeciwwskazania do tlenoterapii hiperbarycznej.