Jaka wyszukiwarka jest najpopularniejsza w Polsce?
W Polsce ponad 95% wszystkich użytkowników korzysta w wyszukiwarki Google. Jest to najpopularniejsza i najchętniej wykorzystywana wyszukiwarka na świecie. Oczywiście są kraje, w których prym wiedzie inny serwis, jednak większość internautów wybiera Google. Innymi wyszukiwarkami powinieneś martwić się tylko wtedy, gdy zamierzasz pozycjonować swoją stronę za granicą – w takim przypadku musisz zbadać zagraniczny rynek i przyzwyczajenia swoich docelowych odbiorców.
Jeśli chcesz pozycjonować stronę przeznaczoną dla polskich konsumentów, głównym obszarem Twojej pracy (lub firmy SEO, z którą współpracujesz) powinna być wyszukiwarka Google.
Google – wymagania dla strony lokalnej
Prowadzisz firmę stacjonarną w Łodzi i właśnie w tym obszarze pozyskujesz swoich klientów? Powinieneś zastanowić się nad inwestycją w SEO lokalne. Polega ono na zwiększeniu widoczności strony dla konkretnych użytkowników, np. mieszkańców Łodzi. Pozycjonowanie Łódź to usługa, która stosunkowo niewielkim kosztem pozwoli Ci pokazać się w wyszukiwarce i dotrzeć do potencjalnych klientów. Po odpowiedniej optymalizacji Twój serwis będzie widoczny w lokalnych wynikach wyszukiwania na frazy zawierające nazwę miasta lub na frazy ogólne, gdy użytkownik będzie znajdował się na terenie Łodzi i pozwoli wyszukiwarce Google na wykrycie lokalizacji.
Co należy zrobić, aby skierować stronę internetową na konkretną lokalizację? Jakie wymagania w tej kwestii ma wyszukiwarka Google? Podstawą są czynności optymalizacyjne (SEO on-site), które wykonuje się na każdej stronie i w przypadku każdego rodzaju pozycjonowania. Chodzi m.in. o optymalizację metadanych, adresów URL i plików graficznych, poprawę wydajności strony, stworzenie wersji mobilnej, linkowanie wewnętrzne, a także dodanie wartościowego contentu.
Kolejny krok to nasycenie strony frazami kluczowymi zawierającymi nawiązanie do lokalizacji, na którą skierowana ma być strona np. szkoła tańca Łódź. Oprócz tego ważne są również link building (linki muszą pochodzić z serwisów lokalnych), wizytówki NAP oraz wizytówka w Mapach Google.
O czym jeszcze trzeba pamiętać?
Oprócz czynności typowych dla pozycjonowania lokalnego trzeba też pamiętać o innych wymaganiach wyszukiwarki. Google nie dopuszcza na wysokie miejsca w rankingu stron, które nie są wartościowe dla użytkowników. Chodzi przede wszystkim o merytoryczne, pozbawione błędów treści. Jednak znaczenie ma również ogólna funkcjonalność strony – użytkownik powinien z łatwością móc wykonać na niej zadanie, które zaplanował. Strona powinna pomagać mu osiągnąć jego cele, i to w atrakcyjny i wygodny sposób. Bardzo ważne jest dbanie o UX (User Experience), czyli wrażenia użytkownika.