Aplikacja dla najemców mieszkań komunalnych w Łodzi to nowość, która ma ułatwić lokatorom życie. Mieszkańcy gminnych lokali, którymi administruje Zarząd Lokali Miejskich nie muszą wychodzić z domu, by sprawdzić stan swojego rachunku mieszkaniowego czy podać aktualny stan licznika wody. Tak przynajmniej zapewniają łódzcy urzędnicy.
Aplikacja dla najemców mieszkań komunalnych pozwala zaoszczędzić czas i maksymalnie wiele spraw lokatorskich załatwić bez wychodzenia z domu, przez internet. Dziś możemy sprawdzić stan konta czy podać stan licznika wody. W przyszłości chcemy, by korzystając z platformy mieszkańcy mogli zapłacić rachunki oraz zgłosić awarię w mieszkaniu. mówi KRZYSZTOF PIĄTKOWSKI, wiceprezydent Łodzi
Internetowa Obsługa Kontrahenta już działa i ma pierwszych użytkowników. Z nowej funkcjonalności mogą korzystać osoby posiadające umowy na czas nieokreślony, czyli najemcy mieszkań komunalnych, jak i lokali socjalnych.
Co musi zrobić lokator, by korzystać z aplikacji? Na pewno musi mieć aktualną umowę najmu na mieszkanie i adres mailowy. W związku z tym z aplikacji się skorzystają osoby z wypowiedzianymi umowami najmu, zajmujące lokal bez tytułu prawnego, czyli bezumownie.
Konieczne potwierdzenie danych
Aby mieć dostęp do konta trzeba wypełnić formularz rejestracyjny na stronie ZLM. Na adres mailowy dostaniemy wniosek do podpisania. Musimy go wydrukować i zanieść do najbliższego Rejonu Obsługi Najemcy, czyli najbliższej siedziby administracji.
Będzie to nasz jedyny, ale niezbędny kontakt z administracją, ponieważ musimy potwierdzić nasze dane. Indywidualny login i pierwsze hasło dostaniemy w ciągu dwóch tygodni.
Co umożliwia aplikacja dla najemców mieszkań komunalnych? Gdy już będziemy mieć nasz indywidualny login i hasło możemy sprawdzić czy mamy jakąś kwotę do dopłaty, czy może nadpłatę. Możemy zgłaszać stan licznika wody. W aplikacji będzie tu też zamieszczana korespondencja ZLM.