Władze spółek PKP Cargo i PKP podpisały w środę (2 października) umowę na port multimodalny w Zduńskiej Woli-Karsznice. To jedna z największych inwestycji tego typu w kraju.
Intermodalny terminal Zduńska Wola-Karsznice powstanie na 23 hektarach. Czynne mają być dwie suwnice do rozładunku towarów, które dalej trafią na kolej lub drogi.
To inwestycja, na którą kolej i mieszkańcy tego miasta oraz regionu czekali trzydzieści lat. To przykład na to, jak trzeba odważnie rozwijać polską gospodarkę i infrastrukturę kolejową, bez której nie mogłaby ona funkcjonować.
mówi PIOTR GLIŃSKI, wicepremier
Inwestycja będzie realizowana etapami, a wstępna data oddania terminalu do użytku to 2022 rok. Prezes PKP Cargo, Czesław Warsewicz, powiedział, że “zwiększenie przepustowości przeładunku spowoduje poprawę konkurencyjności Polski w Europie”.
W Polsce mamy 2-3 razy mniej terminali przeładunkowych niż kraje zachodnie. Rozwój usług logistycznych leży w interesie Polski, ponieważ przeładunek w naszym kraju powodowałoby zwiększenie wpływów budżetowych m.in. z VAT i ceł.
mówił CZESŁAW WARSEWICZ
Udział własny PKP Cargo w tej inwestycji to 25 milionów złotych. Spółki będą też zabiegać o środki unijne z programu RPO województwa łódzkiego.